Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2012 15:04 - Информация,полза,яснота за метода Фелденкрайс
Автор: feldenkrais Категория: Изкуство   
Прочетен: 3929 Коментари: 10 Гласове:
0



Привет,

Някой да има по-богата информация(а най-добре опит направо) за метода? Наскоро открих за съществуването му и исках да чуя няколко мнения(всъщност всички :  )    )
До колкото разбирам с някакви простички движения/упражнения човек са научава да внимава върху тялото си и от там върху мисли/емоции и тн . но това  описание ми изглежда доста клиширано,почти на всеки плакат за произволно изкуство пишат за това.
Някой опитвал ли е , и наистина ли са толкова много ползите?
Колко време е нужно за да се види резултата?
По-добре е да съм в група или в индивидуална сесия?
Чували ли сте за място където мога да се занимавам с това?
Честно казано нямам желание да хвърлям пари и време на вятъра докато не съм сигурен, но ако това което пише е реално постижим резултат мисля че е страхотно да се опита

Благодаря предварително за помоща



Гласувай:
0


Вълнообразно


Следващ постинг

1. feldenkrais - Feldenkrais Method , ATM, FI
20.05.2012 22:48
Днес попаднах на много интересно инфо в един сайт по въпроса , а и за това как работи метода :

"На какво разчита Метода – на способността на мозъка да учи, запомня и променя

Той може да предизвика промяна в същностна степен и промени прага на приетото от съзнанието ви за възможно. И ако тялото ви е приело нещо за невъзможно, то да ви помогне да направите невъзможното възможно, Възможното лесно, а лесното елегантно.
Да ви подкрепи в анализа и осъзнаването на това – Какво правите, дори и в най познатите ежедневни физически действия. Защото ако знаете какво правите, това е най-сигурната гаранция да направите това, което искате"

Супер яко звучи
цитирай
2. ivedra - Аз съм била на такъв урок преди вр...
21.05.2012 01:41
Аз съм била на такъв урок преди време, много ми допадна и след това се чувствах супер - хем тонизирана, хем релаксирана... а иначе наистина е много изненадващо в началото, защото използваш много мънички движения а пък след това дори стойката и походката ти е различна :) Разбираш например как като промениш нещо съвсем малко в конфигурацията на тялото и движението става много по-лесно.
Друго, което много ми направи впечатление е това, че човек може да направи нещо на пръв поглед много сложно като движение с малки стъпки - и тялото ти малко по малко само открива пътя :)
Всъщност май това ме изкефи най-много - че разбрах, че тялото ми е много по-интелигентно отколкото си мислех
цитирай
3. irbis - знам
21.05.2012 01:43
аз съм бил на Фелденкрайс и е различно като изживяване, а после няколко дена усещаш тялото си по нов (поне за мен беше нов) начин.
цитирай
4. feldenkrais - Feldenkrais - къде,кога,как?
21.05.2012 13:22
Супер , мерси за отговорите . Аз понеже съм от Сф и се оглеждам общо взето какви практически занимания има по темата въобще,понеже доколкото разбирам за нашата страна си е съвсем нов метод. Имате ли останали контакти или представа някой дали води такива семинари/уроци/събирания в момента ? Не е задължително да е в Сф .
Мерси предварително

ПС: Как така усещаш тялото си по нов начин : ) ,любопитно ми е
цитирай
5. feldenkrais - "разбрах, че тялото ми е много по-интелигентно отколкото си мислех"
21.05.2012 13:25
Звучи супер. Сетих се че бях чел на едно място че тялото е много по-мъдро от ума , понеже е на много повече години и има много опит запаметен през еволюцията си .Просто сме забравили да го слушаме. Като видях думата "интелигентно" си помислих че може би този метод всъщност учи на това как да го слушаш
цитирай
6. feldenkrais - Feldenkrais - Awareness through movement (ATM)
22.05.2012 09:59
В група
Awareness trough movement/ATM/- Самосъзнание чрез движение
Участниците работят в положение легнали на пода и получават вербални указания от водещия, които те превеждат на езика на физическото движение, като всеки има право на собствени интерпретации, анализи и стратегии.

Сесиите включвата широк вариант от движения – от движението на новороденото до движения с характерстики на художественост. Водещия наблюдава поведението на групата и подава указания за смяна на стратегиите или темпо ритъма, като не допуска оценка на конкретен участник и неговите потижения. Сесията завършва с обратна връзка от участниците, която коментира техните кинестетични усещания

Индивидуални
Functional integration/FI/-Функционална интеграция
Това е индивидуална среща на всеки един от участниците с водещия
Сесията започва с кратко интервю на участника за неговите въпроси, проблеми и желания за работа с тялото му. След което той е в легнало положение на работна маса и водещия провежда почти невербално сесия с докосване, подкрепяне и задвижване на части от тялото на участника, като се стреми да сведе до минимум или изземе напълно работата на отделните мускулни групи на работещия. Така скелета остава в значително голяма степен освободен от меката тъкан и има възможност да си възвърне състоянието на хармонична симетрия.

Докосванията имат не агресивен и високо прецизен характер
цитирай
7. анонимен - ами
28.05.2012 18:36
имам контакти и знам къде се води, само трябв да погледна къде съм ги записал и ще пиша.

Ами усещаш го по нов начин= например имах усещане за гърба си- усещах определени точки от него и движението им, а това не ми се беше случвало преди. Като цяло, разбираш, че можеш да правиш едно движение по много начини и части от тялото. Абе трябва да се преживее :)
цитирай
8. irbis - намерих
29.05.2012 11:22
контактите на мястото къде се водят заниманията. Ето го сайта:
http://freyle.bg/feldenkrais там има и телефонче, като гледам от 1ви юни се задава нова група. Успех и да разказваш после :)
цитирай
9. feldenkrais - Фелденкрайс - здраве , ум и лекота в едно
11.06.2012 22:29
Днес прочетох още интересни за мен неща които реших да споделя

"Една от ползите на при дългото практикуване е повишаването на вниманието като - 1.Обем ; 2. Продължителност "
Аз лично си представях че да внимавам повече значи да полагам повече усилия за това. Благодарение на първите няколко сесии открих навреме че този аспект от ума ни работи обратно на представите ни - голямото внимание идва при отсъствие на амбицията, усилието. Колкото по спокоен и уравновесен си , повече виждаш . Колкото повече затягаш хвата и опитваш да контролираш , повече детайли изпускаш. Метода привежда съзнанието в доста голямо спокойствие ( алфа чистота на мозъка) което е страхотно условие за вниманието да се разпростре . И понеже това което се прави е простичко и не изисква почти никакво усилие (както при йогата се използва дишането за нещо върху което да се внимава) , ума може много лесно да го обхване и оглежда от всички страни . Да на моменти е безинтересно , но като му зададеш задачка да гледа , слушайки гласа на водещия през цялото време , ума седи и кротува близо до теб.

"Спрели ли сте да правите неща които сте обичали ? " По време на сесията задължително си спомнях за моменти в които ти е било хубаво и в тях е участвало тялото ти . Някак си отпречатъка е останал. Да мислиш назад в миналото , но те сполита физическо усещане , което си е доста реално защото го изпитваш в настоящия момент. Когато се прибрах вкъщи след втората сесия имах желанието да се "потъркалям малко по килима" За 1-ви път имах оправдание да правя това с предтекст че правя "важни упражнения за здраве" : )

"Метода работи върху връзката между мисъл и движение" - връзка която много често ни се губи , от там и всичките битови дискомфортни ситуации от сорта - как можах да си забравя ключовете вкъщи , как не заключих , забравих да платя тока , забравих къде съм си оставил телефона , как ли съм истинал пак , къде съм се ударил , защо ме боли гърлото - всички тези резултати обикновено не са ни много ясни
цитирай
10. feldenkrais - Фелденкрайс - здраве , ум и лекота в едно /продължение
11.06.2012 22:45
Яд ни е че се е случило , но никога не знаем и не ни интересува точно как . Това е така защото например докато правя най-обикновено действие предпочитам да си мисля за милион други неща , но не и за това което правя - защо да мисля и внимавам? Милион пъти съм си вързвал обувките , заключвал вратата , стоял на течение , защо да внимавам върху това действие като мога да си мисля за нещо важно в този момент ? Ами ето една причина - защото 95 % от това което правим е повторяемо . Това значи че ако живея 70 години , 65 години 6 месеца правя повторяеми действия в ежедневието си , през които съм предпочел да си мисля за нещо друго. Това значи че 5 години и 6 месеца съм реално жив и правя това което мисля стопроцентово . Картинката е ясна, цифрите сигурно варират..
Фелденкрайс работи върху този момент - какво правя + какво усещам = съзнавам

Човек е много рационален , даже твърде , стигне ли се до това колко да се вложим, особено когато учим НОВИ неща . Обикновено учим каквото учим , до толкова че да можем да функционираме . Какво говоря ли - веднъж научили се да ползваме ръцете си за да се храним , спираме да се упражняваме. Веднъж усвоили как да ходим - спираме да усъвършенстваме походката /краката си .
За очите даже и не се учим - знаем че трябва да мога да виждам какво пише докато чета и като вдигна глава - какъв знак има на улицата , но това е , никой не се опитва да види неща които повечето хора не могат. Понеже се занимавам с физика , когато започнах раздела оптика ни казаха - "знаете ли че окото е създадено да вижда неограничено далече? Просто никога не сме го ползвали , затова и вече не можем "
Как ли изглежда света със сетива развити на максимум ? Как ли звучи и се усеща любимия човек в този свят ? Или слънчевата ни утрин? Незнам , просто ми е супер любопитно

Доколкото разбирам основната цел на метода е отключване на този потенциал
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: feldenkrais
Категория: Изкуство
Прочетен: 45193
Постинги: 11
Коментари: 18
Гласове: 4
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930