Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.06.2012 23:02 - Фелденкрайс - йога дишане, здраве, вътрешно богатсво
Автор: feldenkrais Категория: Изкуство   
Прочетен: 2094 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 14.06.2012 23:07


Както обещах ще закача дишането

Оказа се че през цялото време , било то с периферията или фокуса си , човек е добре да внимава върху дишането си . Самия водещ през 5 минути пита - Дишате ли ? 
Беше ми супер странно в началото , казвах си - Да за Бога , естествено че дишам..
Както повечето от вас се сещат , има се предвид - съзнателно дишане. Какво значи това ли - незнам . Знам обаче че има разлика когато следя дъха си и имам поставена цел върху това действие , и когато само си мисля за него , или пък въобще не се сещам. Готиното при цялата работа е че , обикновено в йогата (пробвал съм малко Крия Йога, няма нищо общо с криенето на нещо), та в тази йога се разчита основно на дъха - проследява се дишането през цялото време . Когато тогава пробвах да го правя ми бе адкси трудно - ума ми откачаше, някаква тишина наоколо , не мърдаш 30 мин и вдигах поне 3 градуса телесна темепратура отгоре(което се оказа след това че било търсен ефект). Та при това дишане някак си внимавах основно с ума си .
При Фелденкрайса ми направи впечатление че отново се внимава с ума , само че понеже и тялото участва ,  умственото внимание към дъха се навързваше и с физическо усещане . И така когато ума хвръкнеше нанякъде , телесното усещане оставаше и аз усявах да внимавам върху дъха си много по-дълго време. Дишането не става само мисъл , а се комбинира и с физическо усещане , което прави вниманието ни в тази насока много по стабилно.Ако пък успее и да ти стане готино от цялото това нещо (което се случва при мен когато успея да разбера как някое сложно движение се прави супер просто и приятно ) , то  някак си цялото ти същество му става интересно и започваш да се влагаш на макс в това което правиш понеже ти е кеф.
Вкарваш се и емоционално един вид. Не са тези ежедневните емоции дето ги изпитваме за здравей и здрасти , а по -скоро някаква по-дълбока радост , много крехка.
Когато станеш и си тръгнеш , понеже това което си правил е много близко до ежедневното ти поведение е супер лесно да се върнеш към него . Не ти трябва екипировка, не ти трябва час медитация за да влезеш в честотата на метода, не ти трябва тишина или уред - можеш във всяка една секунда да го правиш , дори мисено . Точно както дишането

Не ме разбирайте погрешно , не казвам че Крия йогата е дефектна , просто не е за мен .Достатъчно стоя през деня пред компютър като пън , остава и като се прибера да "балансирам" с 30 мин дишане на едно място в лотус поза и след 1 месец съм инвалид с шипове на ушите и дискова херния на гъза от стола

Някой ще кажат - да, затова има Хатха йога или Ащанга йога - да , ама не - искам нещото да е лесно , да ми е забавно и да е с неограничена приложимост в ежедневието в София , а не да трябва да ходя под някое дърво в Индия за да медитирам на спокойствие от ЖИВОТА. Съжалявам ако звучи критично - времето на йогата мина когато изобретиха автомобила



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: feldenkrais
Категория: Изкуство
Прочетен: 45197
Постинги: 11
Коментари: 18
Гласове: 4
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930